Pages

Thursday, 13 October 2016

Pengalaman Kulit Hitam Melegam

Siapa yang kenal keyra sejak daripada zaman sekolah, mesti tau betapa hitamnya si Nurul Shakirah ni. Macam-macam gelaran yang keyra pernah dapat. Biasalah budak-budak sekolah, budak lelaki terutamanya suka gelar kawan dengan panggilan yang mengaibkan.

Salah satu gelaran yang keyra tak boleh lupa, depa pernah cakap keyra ni hitam sebab ayah keyra nama abu bakar. Jahat kan depa? Masa tu punya marah, sampai bergaduh la. Haha sama-sama tak matang. Nak tengok tak gambar keyra masa sekolah?

Tadaaa!! T.T
kalau keyra tak bulatkan pun hampa boleh agak
kan keyra yang mana satu 😭

Ni masa diploma, dah guna macam-
macam jenis pencuci muka pun
masih sama.

Ain kalau tengok gambar ni mesti stress haha!

Jujurnya, tak banyak gambar keyra masa sekolah. Yela, malu nak bergambar! Orang lain elok je cerah, tiba-tiba kita sorang gelap gelita. Rasa macam, why me?? Haha

Lepas tu masa sekolah pulak memang pakai tudung putih ja, maka terserlah hebat kehitaman seketul keyra haha. Masa tu pulak mana pandai nak matching colour tudung dengan warna kulit, aku main hentam ja.

Masa diploma banyak juga gambar, tapi taktau pi mana habis. Sampai keyra habis diploma masih berperang dengan masalah kulit hitam tau.

Sampailah masa intern, tak ingat dah apa punca, keyra terbeli ESP dengan kakak si Aimi, Kak Ainul aka Master Ainul. Haha terrrbeli tau. Beli tanpa niat orang kata. Hang paksa aku eh aimi?? Haha kononnya dengan tujuan nak kurus. Tapi, sikit pun tak berjaya kurus masa tu haha. Tetap keyra teruskan juga minum ESP, dan akan repeat order bila habis. Gigih kan walaupun tak kurus kurus? Yela, makan tak jaga. Minum ESP satu tong sehari pun tak jadi jugak!

Gambar ni betul betul lepas intern,
lepas hantar report, kami jalan jalan
ke pantai timur. Ada nampak macam
muka keyra cerohh sikit dop? Haha
lepas amalkan ESP la ni 😋

Sebenarnya keyra tak pernah perasan pun yang kulit keyra semakin cerah. Sampailah satu hari, seorang junior sekolah merangkap anak shaklee keyra whatsapp bagitau kak keyra dia ni nampak lain sangat. Keyra buat endah tak endah ja sebab rasa macam sama ja haha.

Lepas tu nak jadi cerita, kawan sekolah hantar gambar masa sekolah kat group whatsapp. Maka terkejut beruk la si keyra ni, tak sangka dia sehitam itu masa sekolah. Haha tak sedar diri namanya. Gambar yang paling atas tu la.



Nahh! Gambar terkini 2016. Alhamdulillah.

Yela, mungkin belum putih melepak. Tak mungkin kan akan putih melepak dalam masa yang singkat je sebab keyra amalkan produk semulajadi tanpa chemical sedangkan dah hitam melegam lebih 20 tahun! Tapi takpa, orang kata biar lambat asal selamat :')

Percayalah tiada yang mustahil. Kalau anda rasa anda takda harapan untuk dapat kulit yang putih, flawless macam orang lain, anda silap! Semua orang ada harapan. Macam keyra sendiri. Tak sangka keyra boleh jadi semakin cerah. Alhamdulillah, asbab vitamin Shaklee.

Antara produk Shaklee yang keyra amalkan.

1) ESP - untuk mencerahkan kulit & membaiki masalah parut berlubang di wajah.

2) Vitamin C - mengurangkan masalah jerawat & resdung yang akan mengakibatkan kulit kusam.

3) Nutriwhite Cleanser - pencuci muka yang bebas paraben. Mencuci dengan begitu lembut sekali. Sesuai digunakan oleh semua jenis kulit terutamanya jenis kulit muka berminyak.

4) Nutriwhite Makeup Remover - membersihkan wajah sehingga ke liang pori. Menanggalkan sel kulit mati secara lembut & selamat supaya muka kelihatan lebih bersih, lembut & licin.


Sekiranya anda yang sedang membaca ini mempunyai masalah yang sama dengan keyra & rasa benar benar perlukan pertolongan keyra, jangan segan untuk whatsapp keyra ok?

Ni nombor keyra >> 012-5687714

Atau boleh pm keyra di FB >> Nurul Shakirah

Terima kasih sudi baca sampai habis perkongsian yang tak seberapa ni. Jumpa lagi di entri akan datang.

No comments:

Post a Comment

ini kawasan saya . undangundang saya mengatakan "DILARANG MENGUMPAT + MENCARUT" kat sini . terima kasih !